DEEF

10 June 2009

bara. ingenting

Jag vill kunna uttrycka mig ordentligt för en gångs skull,
men som vanligt så blir det bara saker i mig som rinner ut
i fingrarna och ut över tangentbordet. Och blir inte
beskrivna på nåt utförligt sätt alls.

Saknar att vara relativt liten och att bli omhändertagen av systern,
att lyssna på "tralala lilla molntuss" och "tunnelbanan" på högsta volym till hemmagjorda milkshakes.

Jag kan inte tala spanska längre

Och jag älskarälskarälskar att vara ensam hemma
och inte få dåligt samvete för att jag struntar i saker
eller glömmer saker, för jag glömmer och kan inte berätta
för mig själv vad jag har glömt.
Och det är något utav det bästa jag vet.

3 comments:

  1. Det är bäst att vara ensam hemma! Jag håller med dig till hundra procent.

    Jag läser flera timmar i streck, jag glömmer bort allt, till och med att äta.

    Att vara asocial, ensam, tyst med en bok eller en kopp te. Det är det bästa jag vet!

    Vilken härlig blogg du har.

    ReplyDelete
  2. Ja visst är alice i underlandet en härlig bok!

    Men jag måste fråga, vet du om Lewis Carroll var hög när han skrev? på opium typ.

    ReplyDelete
  3. Haha, om han var hög? Hurkommer det sig att du tror det?

    ReplyDelete

The definition of madness