DEEF

13 April 2009

illusionisten




Sa du åt mig att vara stark? För i vanliga fall  brukar jag lyssna och göra som du säger.
Kanske var det en illusion, för hela min uppfattning av verkligheten är falsk,
men om allt är en illusion så känns det fortfarande oerhört verkligt då du inte är här.
Det känns att du existerar, att du befinner dig någon annastans. 
Men så är det kanske det som är poängen, för  du har alltid varit en magiker i mina ögon.
Och  jag är den i publiken som är den siste med att säga; "aha, jag fattar!"
Ändå valde du att krypa in i mitt liv och under mitt täcke och mörker,
kanske är det därför jag inte sover längre, när du inte är där du ska vara.
Men du som är trollkonstnär, gör en illusion av dig bredvid mig så jag kan sova åtminståne.

No comments:

Post a Comment

The definition of madness