DEEF

28 October 2010

Och i varandra såg de, i verkliga fallet, sig själva


DSC_0003
DSC_0010

9 comments:

  1. så jäkla snyggt!
    puss min finaste bells

    ReplyDelete
  2. Gillar! Det är lustigt, att du ritar bläckfiskar titt som tätt: för något år sedan ritade jag också bläckfiskar, eller skrev om dem, eller fantiserade nog mest om dem egentligen, dina är i alla fall mycket snyggare än mina! Men det kanske är någon allmänt freudiansk symbol som pyr i bådas undermedvetna.

    ReplyDelete
  3. Tack! Men oh - det är ju ett sådant nöje i själva skapandet av de där märkliga varelser, att rita de slingriga armarna hur som helst och inte egentligen behöva tänka på proportionerna (alla vet vi ju att bläckfiskar inte har några proportioner). Freudiansk symbol låter högst sannolikt - skrock! Men jag är nog egentligen rätt inspirerad av min syster som för några år sen tatuerade en bläckfisk på sin arm som i sin tur var inspirerad från en tecknad serie jag inte minns namnet på. Jag skulle väldigt gärna vilja jäsa vad du skrivit om dem!

    ReplyDelete
  4. haha - läsa - menar jag såklart.

    ReplyDelete
  5. Haha - vilken freudian slip, på tal om freud liksom. Jag vet inte om det finns något läsvärt kvar någonstans, tror inte jag skrev något läsvärt då. Bläckfisken var för mig en ångestsymbol, en rätt förhatlig varelse!

    ReplyDelete
  6. A! på så vis! , bläckfisken är ju så fascinerande, men, fortfarande obehaglig. Hos mig ligger det en slags skräckblandad förtjusning över hela situationen med bläckfisken tror jag. Sen är det ju en väldigt mystisk varelse - jag tänker på alla anekdoter om jättebläckfiskar som lever på havets djup med sugkoppar som rakblad. Huga, men allt det där mystiska dras jag givetvis till (vilket jag inte tror alltid är till min fördel). Som malen till den överdådiga glödlampan ungefär?

    ReplyDelete
  7. du målar så bra så jag vill ta på dig & sen äta upp dig :D
    älskar bilden med bläckfisken!

    ReplyDelete
  8. Åh jag såg några av dina bilder hemma hos Cornelia, hur fint som helst! Jag älskar den med bläckfisken.

    ReplyDelete

The definition of madness