DEEF

31 January 2012


Utmanad

JAE utmanade mig, så här kommer någon form av lista jag har blivit tilldelad, plus en nostalgisk fototripp


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
För tio år sedan var jag nio år. Om jag minns tiden rätt så lekte jag tjuv väldigt mycket med Anton och Alexander. En gång bröt vi oss till och med in i en nedlagd lada för vi var bombsäkra på att zombiesarna från Zelda hade tillfångatagit tomten och låst in honom på vindsvåningen inuti ladan, och räddade vi honom så skulle vi få en hel bunt med julklappar. Vi hade också en tjuvgömma i rödvinbärsbuskarna i Alexanders trädgård och där brukade vi lägga servetter och kanske en och annan gaffel som vi lyckats "stjäla" från hans eget hus... Jag ritade väldigt mycket och slängde alltid teckningarna efter jag var klar eftersom det roliga var över, vad var meningen med att spara teckningarna då? Men mamma brukade hitta dem i pappersinsamlingen och sparade dem hon tyckte var finast. Jag spelade tv-spel, bråkade med mina syskon som fortfarande bodde hemma, och klappade på min katt som jag fortfarande gör, när jag är hemma.
Photobucket
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan jobbade jag som fotograf på JP, arbetade mycket på mitt och Minnas projektarbete och ägnade därför många timmar, för-och eftermiddagar i Tenhult, jag ritade och pysslade ihop tavlor inför vårsalongen och jag ägnade hemskt mycket tid åt att fundera på vad jag ska göra efter gymnasiet.
Photobucket
3) FEM SNACKS DU GILLAR
Oj. Eftersom jag växt upp med ett väldigt skevt förhållande till snacks (vi hade aldrig chips eller snacks hemma förutom popcorn, de är ju nyttigast, och mina föräldrar är lite utav två hälsofreak) Så har jag nu på egen hand fått upptäcka denna ädla värld med chips, ringar, bågar och skruvar. Men jag äter fortfarande ganska sällan snacks. Men jag tycker om jordnötsringar bäst, och jag minns verkligen glasklart precis första gången jag fick kontakt med dessa ringformade skapelser. Åh. Sen gillar jag chilinötter, pistagenötter, cashewnötter och, tja, popcorn. Popcorn känns som det mest okej:a snacket att äta nästan hur mycket man vill av. Och det är ju gött.
Photobucket
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
ungefär alla låtar från Kristina från Duvemåla (eftersom mina föräldrar ALLTID spelade den skivan när vi skulle åka långväga med bilen) topp tre låtar jag tycker kan vara lite coolt att kunna utantill som jag kan utantill är: #3. technologic #2. The party  #3. public warning Och som de flesta andra som någon gång klarat av sitt högstadieliv med hjälp av popens klichéartade men ändå obligatoriska musik så kan jag ju sorgligt och komiskt nog erkänna att jag kan ungefär alla låtar av Håkan Hellström utantill. Och Bright eyes då, men så är det väl. Sedan har jag lärt mig, på samma sätt som jag lärde mig Kristina från Duvemåla-sångerna utantill, Povel Ramels dängor. Det här är ett familjeproblem, vill jag tillägga. Något jag däremot är tacksam över att mina föräldrar spelade för mig när jag själv inte hade några finodlade musikåsikter är Monica Zetterlund.  Äh, jag slutar här. Det blir alldeles för genant.
Photobucket
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:
Måste man svara moraliskt?

6) FEM DÅLIGA VANOR
Jag är *bra* på att skjuta upp saker. Jag går ofta och lägger mig senare än vad som är rekommenderat hälsosamt, jag borstar aldrig håret, när jag gäspar så glömmer jag ofta att hålla handen för munnen och det har jag hört ska anses som oartigt, jag är dålig på att hålla inne rapar.
Photobucket
7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
Rita, sjunga i duschen, hångla, gå barfota och klia mig på ryggen.


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
Päls, någon annan människas begagnade hår, högklackat, lösnaglar och string.

9) FEM FAVORITSAKER:
uuhhhhmmmm... Min nalle jag fick när jag var ett år, som då var fluffig och mjuk men som nu är nött och väldigt ofluffig, som heter MacGyver (jag gav honom det namnet när jag var så liten att jag uttalade det "Macka-ajver" så det korrekta uttalet är Macka-ajver) mina rådjursklövevantar som min syster stickat till mig i julklapp, min kamera och dator (tråkiga favoritsaker kanske) och förmodligen min gitarr.
Photobucket

4 comments:

  1. Detta var mycket trevlig läsning. :) Är du bara 19 år! Och så begåvad. Den sista bilden är du andlöst vacker på också. Nu blev det en massa smöriga komplimanger. Men det kan du ha, tycker jag. :)

    ReplyDelete
  2. Grodyngels-bilden är så himla bra. Ser ut som en grop med ögon.

    ReplyDelete

The definition of madness