DEEF

09 March 2012

Kära du

Det var så mycket som skulle ordna sig och bli bra sådär magiskt och helst per automatik. Hade du bara de där sakerna avklarade så skulle allt bli på riktigt. Det skulle bli påtagligt och gripbart. Hanterligt. Du skulle kunna tala om det och när andra frågade hur du hade det så skulle du äntligen kunna svara att nu, nu har jag något.

Jag stänger dörren bakom mig och ansluter mig till min ipod för att kunna ha den överjodiska möjligheten att utesluta världen ett slag. Stänger den ute, låser bakom mig och kastar nyckeln i kistan, kittlar dödskönt. I en annan värld har jag bara två timmar till Nebraska, i den här världen har jag inte ens två timmar kvar tills batterierna på min ipod tar slut och jag törs inte gå längre än åt ett håll jag aldrig tidigare gått åt i studentstaden. I studentstaden har jag fått ett eget boende nu, så jag övar på hur jag ska förklara det för min fina värdfamilj som jag bor hos.

23:10 körsbärsgatan
23:15 plommonvägen
23:20 En mörk broundergång - än så länge har jag musik.
23:21 läser sprayfärgstecken på betongväggen: "monkey sluta måla, sug min kuk" bredvid har någon ritat av skuggan av en cykel
23:33 Råbys ungdomshem är fint klockan 23:33 på natten, men jag är obehörig och äger ej tillträde.
23:46 "Last night again you were in my dream
Several expendable limbs were at stake
You were a prince, spinning rims
All sentiments Indian-given and half-baked"
00:00: "And if you come and see me,
you will upset the order.
You cannot come and see me,
for I set myself apart.
But when you come and see m---"
00:20: Varför uppenbarade sig Tage Danielsson i en dröm jag hade i förrgår?
00:23: "Ja, det verkar som om jag har fått ett boende, trots allt..."
00:24: "...ni har ju varit som en andra familj, men det är väl dags att jag..."
00:25: "...behålla kontakten, och så vidare..."
00:25 "...ring bara..."
00:26 "...om det är något..."
00:30 helvete.
00:30 Kära du.

Ibland glömmer jag bort att du finns. För några sekunder, ibland mer än så, existerar du inte i min värld, och jag kan inte avgöra såhär, nu när du är som mest påtaglig, om det skulle vara bra. I en annan värld är det bara två timmar till Nebraska, i en annan värld existerar du inte, och i min värld gör du det.

DSC_0021
Photobucket


Photobucket

2 comments:

  1. varför har inte folk vett att kommentera? jag älskar verkligen det här inlägget. mmmmmm.

    ReplyDelete
  2. Åh Jules, jag tycker hemskt mycket om människor med vett.

    ReplyDelete

The definition of madness