DEEF

19 January 2010

Mannens/Egoistens

Photobucket
Photobucket

Han doftar bensin, plasthandskar och tandkräm med mintsmak.
Du doftar hav och kaprifol, lakan och uppgivelse.
Du doftar varmt av lakan för att du hellre vill stanna i sängen än möta ännu en dag med bensindoften. Åh, jag önskar verkligen att jag vore Hulken dagar som dessa. Å andra sidan är det mer eller mindre vad jag har varit eftersom saker och känslor och funderingar som oftast stannar innanför ytterdörren här hemma verkar ha funnit en annan väg att följa efter mig till skolan eller verkligheten, o dessa envetna dagar vill jag gömma i rökmoln - (de som bildas när man andas varm luft i kall luft) -eller (faktiskt) i någons händer, någon som kan hantera det och iallafall låta mig räta på ryggen ett tag, sen kan jag ta tillbaks dem och sluta upp med att strö mitt mörker över andras ögon.

2 comments:

  1. jag måste bara säga tack tillbaka också. det är så fint att få höra att man är grym. tacktacktack

    ReplyDelete

The definition of madness