DEEF

29 March 2012

Så igår tog jag bussen ut till Genarp för att hälsa på min vän Dylan där han bor på landet och lever bondelivet. Några tag i höstacken fick jag utföra och bara umgås med djur ungefär hela dagen.

Photobucket

Photobucket

Det första vi möttes av när vi anlände var den enorma hunden Rita; bamsebjörnsstorlek och världens snällaste.
Photobucket

Photobucket

efter att jag klappat lite på henne (vilket var efter en ganska så lång stund eftersom jag de senaste halvåret har lidit av en fruktansvärd hundabstinens) så hälsade vi lite på de alldeles nyligen till världen tillkomna kalvarna

Photobucket

Och morsorna, som var mitt i middagsmålet
Photobucket

hälsade lite försiktigt på tjurarna
Photobucket

Sen åkte vi på en liten sight-seeing och jag fick se stjärnorna på slottet-slottet.
Photobucket

Sen åkte vi tillbaks till gården för då var det dags att mata korna
Photobucket
Fast det hanns ju såklart med lite sånthär med
Photobucket
ettåringarna som snart förresten ska släppas ut på sommarbete!
Photobucket
Photobucket
sen var det hejdå
Photobucket

No comments:

Post a Comment

The definition of madness