DEEF

15 July 2012

utkast

Vi sitter på tåget hem och Sam Beam och vyn över fönstret ger mig gåshud över armarna. Det är skogen och träden i skongen, deras höga stammar är iklädda murgröna och det är så vackert på andra sidan glaset att jag önskar att jag inte hade någon impulskontroll så att jag kunde trycka på nöd-stoppknappen, bända upp fönstret och hoppa ut.

Vi ser en rostig gammal cheva och jag säger tänk om vi skulle ta och åka genom Usa, åka söderut och uppleva träsken i New Orleans, hillbilliesarna på sina verandor, prärienätterna under bar himmel, åka vidare mot väst och ta oss till chihuahuaöknen och sadla varsin häst.

Sen säger hon lite nonchalant att hon såg dig här en gång och jag önskar där fanns nöd-stoppknappar till mycket

No comments:

Post a Comment

The definition of madness